preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Mato Lovrak" Nova Gradiška

Login
Osobna karta škole

Sandučić povjerenja

Društvene mreže


Školska knjižnica

Radovi mladih novinara

UDŽBENICI

RED BUTTON

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

CARNet
Glazbeni odjel

Ja i sva moja lica

Školska prehrana

Nove rubrike

Logo naše škole

Korisno

Priloženi dokumenti:
opcinaGrad.ppsx

Skole.hr
Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 1. 2010.

Ukupno: 933443
Ovaj mjesec: 5115
Danas: 90
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
O knjigama i čitanju: Razgovor s Vedranom Šperandom

Mjesec hrvatske knjige tradicionalna je kulturna manifestacija (15.10. do 15.11.) koja ima za cilj promicanje hrvatske knjige i čitanja.  Naša školska knjižnica također je provela  niz aktivnosti, a glavni organizator tih sadržaja bio je, naravno, naš knjižničar Vedran Šperanda. Odvojio je malo vremena za nas i rado odgovorio na naša pitanja.


1. Koliko današnji učenici, u svijetu suvremene tehnologije (i medija),  vole čitati knjige?

 Učenici još uvijek više preferiraju čitati knjige, ali knjige koje najčešće nisu na popisu obavezne lektire za osnovne škole koji  mnogi smatraju zastarjelim.

2. Vole li lektiru više, prema Vašim spoznajama, niži ili viši uzrasti?

Lektiru više čitaju učenici nižih uzrasta, tj. učenici razredne nastave jer su lektirni naslovi zanimljivi i bogatiji ilustracijama, a manjeg opsega, dok su lektirni naslovi za predmetnu nastavu često opsežni, siromašni ilustracijama, nezanimljivi današnjim učenicima, a nekima i  teško razumljivi.

3. Jeste li zadovoljni lektirnim naslovima koje knjižnica posjeduje?

Knjižnični fond se svake godine treba obnavljati i nadopunjavati novijim izdanjima, čemu teži i naša knjižnica. Budući da se lektirni naslovi najviše koriste, za očekivati je i da se najviše oštećuju. Učenici bi svakako trebali pripaziti na pravilnije rukovanje knjigama koje zaduže u školskoj knjižnici kako bi i njihovo uporabno vrijeme bilo dulje, što znači da se sredstva za nabavu neće morati trošiti na obnavljanje istih naslova, već će se nabavljati noviji naslovi koji su zanimljiviji današnjim učenicima.

4. Jeste li ove školske godine proširili knjižnični fond i djelima izvan lektirnog opusa?

Svake godine knjižnični fond se obogati određenim brojem novijih i popularnijih naslova kako učenici koji žele čitati više od propisanog planom i programom, ne bi bili zakinuti, tj. kako bi i dalje njegovali svoju ljubav prema knjizi i čitanju. Neki od novijih naslova nabavljenih ove godine su: Balkanska mafija, Martin protiv CIA-e i KGB-a, Milijunaši, trilogija Različita, Pobuna Pauline P., Gorski dnevnik Pauline P., Bum Tomica 2, Ljeto za pamćenje, itd.

5. Koliko učenici posuđuju djela  izvan lektirnog opusa?

Uvijek ima učenika koji posuđuju i čitaju djela izvan lektirnog opusa, međutim broj takvih učenika bi trebao i morao biti mnogo veći. 

6. Koji žanr romana najviše vole čitati  učenici viših razreda?

Učenici starijeg uzrasta, tj. predmetne nastave najviše vole čitati i najčešće traže pustolovne i znanstveno fantastične romane, ali nerijetko se dogodi da žele pročitati i roman o odrastanju, tinejdžerskom razdoblju ili životu glavnih likova.

7.  Mjesec hrvatske knjige je iza nas. Koje ste sve aktivnosti proveli?

Mjesec hrvatske knjige ove je godine bio bogat raznim aktivnostima za učenike, među kojima su se neke  provodile prvi put. Među zanimljivijim aktivnostima svakako bih istaknuo aktivnost „Put knjige od autora do čitatelja“ gdje su učenici 3. razreda spoznali kako nastaje knjiga, od kojih dijelova se knjiga sastoji  i što je sve potrebno učiniti prije nego knjiga dođe na police knjižnica ili knjižara. Učenici 2. razreda su se kroz aktivnost „Svijet dječjih časopisa“ upoznali s dječjim časopisima koji se nalaze u knjižnici, dijelovima časopisa, ali i dnevnim novinama. Prvašići su kroz aktivnost „Prvi put u školskoj knjižnici“ naučili što je knjižnica, kako se u knjižnici ponaša, pravila posudbe i ispravan način rukovanja knjigom. Učenici 7. i 8. razreda uključili su se u akciju „Cijeli grad čita“ te ispred škole i u školi animirali učenike, nastavnike i roditelje da pročitaju naglas odlomak knjige po vlastitom izboru.  Provele su se i aktivnosti poput „Dječje knjige znanja“, „Referentna (priručna) zbirka“, „Korištenje mrežnih kataloga i vrednovanje e-izvora“.

8. Sudjeluju li učenici rado u tim radionicama?

Učenici vrlo rado sudjeluju u svim aktivnostima koje se organiziraju u knjižnici  jer im je to neko novo iskustvo, nastavni sat na jedan opušteniji, zabavniji, zanimljiviji, a istovremeno poučan način.

 

Eto, za sve knjigoljupce (i one koji će to  postati!), požurite  u našu školsku knjižnicu po novi naslov, poletite na krilima mašte, otvorite prozore prema nekim novim svjetovima, nađite utočište u vama omiljenom štivu, i uživajte!

 

Intervju napravile: Iskra Cindrić, Barbara Barišić, Marija Tomić, 7.d

Foto: Tina Špehar, 7.d

Voditeljica: Sanela Jurić, prof.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju