Datum objave: 6. lipnja 2025.
Kategorija: Naslovnica
Objavio/la: Lončar-Cindrić, Vesna

Razgovor s učiteljicom Tamarom Rast Radošić

Dobar dan!
Možete li nam se ukratko predstaviti.
Dobar dan! Moje ime je Tamara Rast Radošić, po zanimanju sam učiteljica razredne nastave. Radim već šesnaest godina u školstvu i, osim jedne zanimljivosti, dvije godine vodila sam Norinu Činku (palačinkarnicu).

Kako se snalazite na novom radom mjestu školske knjižničarke?
U početku su mi sve te silne police, na oko iste, ali različite, stvarale zbrku i kaos u glavi. Ali, kako se bliži kraj moje karijere na mjestu knjižničarke tako se sve bolje snalazim u knjižnici.

Je li teže raditi s učenicima u razredu ili u knjižnici?
Oba posla imaju svoje prednosti i nedostatke. No, ja sam učiteljica tako da mi je uvijek ljepše i aktivnije u razredu. Često u knjižnici budem usamljena i rado bih i s nekim popričala, a kolege i kolegice su na nastavi ili u zbornici. U razredu je uvijek akcija.

Posuđuju li više knjige djeca predmetne ili razredne nastave?
Primijetila sam da učenici razredne i predmetne nastave podjednako posuđuju knjige.

Vraćaju li učenici djela za cjelovito čitanje na vrijeme i odnose li se odgovorno prema knjigama?
Uglavnom su učenici redoviti u vraćanju knjiga i odgovorno se prema njima odnose, iako uvijek ima iznimaka pa kod nekih duljina posudbe bude i po 300 dana. Ali isto tako učenici u jednom danu posude lektiru i sljedeći odmor ju vrate jer ju uopće ne trebaju pročitati.

Koliko često učenici posuđuju knjige koje su izvan popisa lektire?
To je ono što me žalosti, posebice predmetna nastava. Učenici često gunđaju i na lektiru koja je obvezna a kamoli da bi i podigli i pročitali neki naslov uz obvezni. Nadam se da kako budu stariji i svijest o čitanju će se promijeniti. NIsu oni još svjesni da nema knjige, a da u njoj ne može ništa dobro da se nađe.

Kako smo načule, učenici katkad zaborave točan naslov djela /autora pa bude i nekih šaljivih situacija – možete li izdvojiti neku?
Neću ih sada odavati, ali ono što mi se jako sviđa u knjižnici je to da su učenici puno opušteniji u razgovoru u knjižnici nego u školskim klupama, humoristični su i imaju gomilu pitanja.

Postoje li neke aktivnosti koje djeca mogu raditi u knjižnici?
U našoj knjižnici, osim gomile zanimljivog štiva za čitanje, učenici mogu pronaći zabavu u društvenim igrama, imamo računalo na kojem uvijek mogu nešto istraživati. I naravno, knjižničara Vedrana i sada trenutno mene koji im uvijek pronađemo nešto čime bi ispunili vrijeme.

Bliži se kraj nastavne godine, što biste poručili učenicima?
Prvo bih im predložila dobar odmor, puno sna, kupanja, druženja s obitelji i vršnjacima, a nakon toga, kada napune baterije, neka popune praznine koje imaju u znanju i neka, naravno, čitajuuu. Isto tako, ne smijem zaboraviti naše osmaše koji prelaze u neku novu fazu života, želim im mudar izbor i školu bez stresa.

Zahvaljujemo našoj učiteljici i knjižničarki Tamari na ugodnom druženju!

Razgovor vodile Tijana i Lorena Gubić, 6.c
Voditeljica novinarske skupine: Sanela Jurić, prof.
Fotografije: Martina Jugović Štefanac, prof. socijalni pedagog

Skip to content