Učenici 7.b razreda su nizom zanimljivih i poučnih aktivnosti obilježili ovaj važni datum koji za cilj ima podizanje svijesti o problemima i potrebama gluhih i nagluhih osoba.
Na samom početku sata pojedini su učenici dobili zadatak da pantomimom prikažu određene pojmove i rečenice. Jednostavnije pojmove njihovi su vršnjaci lako i brzo pogodili, ali su se zato rečenice pokazale kao težak zadatak. „Pantomimičari“ su se služili gestama i grimasama kako bi što uspješnije prenijeli zadanu poruku ostatku razreda koji je već tada zaključio da je komunikacija bez govora vrlo zahtjevna.
Nakon igre uslijedilo je upoznavanje s hrvatskim znakovnim jezikom koji je 2015. godine službeno priznat kao jezik gluhih osoba u Republici Hrvatskoj. Učenici su se upoznali i s dvoručnom abecedom koja određenim položajima prstiju obiju ruku oponaša velika tiskana slova abecede.
Posebno zanimljiv trenutak bilo je izlaganje učenika Marina Kohajde koji je podijelio priče svojih roditelja – njihova iskustva iz razdoblja djetinjstva i školovanja te probleme s kojima se svakodnevno suočavaju kao gluhonijeme osobe. Marin nam je pokazao i osnove znakovnog jezika kojim se koristi u komunikaciji s roditeljima, a koji je počeo učiti s osam godina.
Gledajući video-rječnik Znakovnica, učenici su imali priliku naučiti i uvježbati prve znakove vezane za imenovanje članova obitelji.
Na samom kraju sata zaključili su da sposobnost govorenja i slušanja ljudi često uzimaju zdravo za gotovo, a upravo one svakodnevni život čine jednostavnijim i uvelike lakšim.
Zahvaljujemo Marinu na trudu te mami, gospođi Marini Kohajda koja je pristala podijeliti djelić svoje životne priče s učenicima 7.b razreda!
Više fotografija možete pronaći u objavi na društvenim medijima.
Tekst i foto: Irena Rakonić, prof.
