Datum objave: 25. studenoga 2025.
Kategorija: Naslovnica
Objavio/la: Šperanda, Vedran

Mjesec hrvatske knjige

Već tradicionalno u vremenu od 15. listopada do 15. studenog školska knjižnica pojačano provodi aktivnosti s učenicima obilježavajući na taj način manifestaciju Mjesec hrvatske knjige. Vrijeme je to u kojem sve vrste knjižnica usmjeravaju svoje napore na rad sa svojim korisnicima te im organiziraju različite zabavne i poučne aktivnosti. Na ovogodišnjem Mjesecu hrvatske knjige školske knjižnice sudjelovalo je 282 učenika.

Tako su oni najmlađi, učenici 1.-ih razreda posjetili školsku knjižnicu po prvi puta u životu, a ujedno su upoznali prostor knjižnice, naučili na temelju teksta Miš u knjižnici što je u knjižnici lijepo raditi, a što ne bi trebali raditi, kako se odnositi prema knjigama, te u kratkom dramskom prikazu naučili i odglumili svoju prvu posudbu knjige. Na kraju smo sve naučeno provjerili kratkim kvizom i sličicama.

Učenici 2.-ih razreda zaronili su u svijet dječjih časopisa, upoznali dječje časopise koje školska knjižnica nabavlja, njihovo vrijeme izlaženja, naučili su snalaziti se u njima pomoću sadržaja, te su naučili razliku između teksta, rubrike i ostalih dijelova časopisa. Na primjerima su sami pokazivali dijelove časopisa, a potom smo časopise usporedili s dnevnim novinama te uz kviz ponovili naučeno.

Učenici 3.-ih razreda naučili su kako nastaje knjiga, tj. koje su faze nastanka knjige i tko je sve u nastanak knjige uključen. Ujedno smo naučili dijelove knjige što su učenici i demonstrirali na svojim primjercima knjiga. Potom smo naučeno ponovili u kvizu znanja.

Učenici 4.-ih razreda su igrajući igru anagram došli do svoje teme – dječje enciklopedije. Iako su ih mnogi učenici već imali u svojim rukama i čitali, nabrojali smo koje sve teme dječje enciklopedije obrađuju, kako su uređene, te najvažnije kako ih brzo i učinkovito koristiti, tj. pronaći traženu informaciju pomoću kazala i sadržaja. Sve naučeno ponovili smo rješavajući u skupinama radne listiće na temelju traženih informacija o zadanim životinjama iz čega smo mnogo toga novoga naučili.

Učenici 5.-ih i 6.-ih razreda naučili su što je knjižnična građa, kako je organizirana knjižna građa te najvažnije, kako se samostalno snalaziti u školskoj knjižnici na temelju signature iz knjiga i oznaka na policama knjižnice. Naučeno smo ponovili radom u skupinama rješavajući radne listiće.

S učenicima 6. c razreda odrađena je jedna od najzanimljivijih aktivnosti u ovogodišnjoj manifestaciji Mjesec hrvatske knjige – Među knjižničarima (Speed dating) kojom je knjižničar predstavio sve čari i raznolikosti knjižničarskog posla te uz kratka, zabavna i dinamična pitanja o svom poslu odgovarao na pitanja učenika koja su oduvijek htjeli pitati, a nikako se to nisu usudili. Na taj način učenici su bolje upoznali školskog knjižničara te svrhu i zadaću školske knjižnice u svom obrazovanju.

Ovogodišnji Mjesec hrvatske knjige završili smo književnim susretom sa književnicom Đurđicom Gatjal, dugogodišnjom nastavnicom razredne nastava i autoricom naslova Živi svoj vlastiti život, zbirke poezije Krila i okovi, slikovnica Družina malih mrava i Šumska škola, održanom za učenike 1.-ih i 2.-ih razreda. Autorica je članica i suradnica Hrvatskog instituta za istraživanje i edukaciju o mentalnom zdravlju (HIIEMZ-u). Unutar projekta “Kultura empatije i mentalno zdravlje”, s učenicima je kroz književni susret odradila kreativnu radionicu kao podršku razvoju socijalnih odnosa i emocionalne pismenosti, grube i fine motorike te međusobne suradnje i empatije.

S ostalim učenicima planirane aktivnosti će se odrađivati do kraja školske godine.

Tekst i foto: Vedran Šperanda, školski knjižničar

Skip to content