os-mlovrak-ng.skole.hr
O Glazbenom odjelu
O Glazbenom odjelu
Osnovna glazbena škola u Novoj Gradiški djeluje kao Glazbeni odjel u sklopu OŠ Mato Lovrak od 1. rujna 2014. godine kada je izdvojena iz Pučkog otvorenog učilišta „Matija Antun Relković“ u čijem je sastavu bila od 1963. godine, a u sustavu osnovnih škola Republike Hrvatske od 1991. godine.
Osnovni cilj odgoja i obrazovanja Glazbene škole je poučavati učenike vještinama i znanjima potrebnim za umjetničko izvođenje, percepciju i znanje o glazbi. Glazbeni odjel izvodi programe propisane nastavnim planom i programom Ministarstva znanosti i obrazovanja za osnovne glazbene škole za instrumente: flautu, gitaru, harmoniku, klavir i trubu. Škola broji oko stotinu učenika, a upisno područje obuhvaća grad Novu Gradišku i okolna mjesta. Nastava se održava u prostoru Doma kulture gdje se izvodi skupna i individualna nastava.
Organizacija i rad Glazbenog odjela
Osnovna glazbena škola traje 6 godina. Polaznici glazbene škole osim nastave instrumenta pohađaju i nastavu solfeggia, predmeta na kojem učenici razvijaju sluh, osjećaj za ritam i stječu osnove glazbene teorije i notnog pisma.
Prva dva razreda glazbene škole učenik pohađa dva predmeta: glavni predmet je instrument (individualna nastava) dva puta tjedno po 30 minuta, a drugi predmet je solfeggio (skupna nastava) dva puta tjedno po 45 minuta. Od trećeg razreda učenici pohađaju treći predmet, nastavu skupnog muziciranja (zbor, orkestar ili komorni glazbu) dva puta tjedno po 45-60 minuta. Ukoliko žele, učenici 1. i 2. razreda mogu pohađati nastavu zbora kao izborni predmet. U 6. razredu učenici koji žele nastaviti školovanje u srednjoj školi pohađaju klavir obvezno te teoriju glazbe izborno.
Nastava je organizirana u dvije smjene (učenici nastavu pohađaju suprotno od svoje općeobrazovne osnovne škole), a zbor i orkestar učenici pohađaju u večernjim satima. Djeci koja stanuju dalje ili su putnici nastojimo raspored složiti tako da isti dan imaju i sat solfeggia i sat instrumenta.
Za glazbenu školu plaća se participacija u mjesečnom iznosu od 16 eura tijekom nastavne godine. Svako sljedeće dijete iz iste obitelji ima popust 50%.
Kulturna i javna djelatnost škole
Važna djelatnost naše škole je i njegovanje prvih javnih nastupa učenika. Učenici i nastavnici škole redovito organiziraju interne i javne produkcije učenika kao i koncerte (Božićni koncert, Prvi pljesak, Koncert pod maskama, Proljetni koncert, Animacijski koncert, Završni koncert) koji se održavaju u dvorani Doma kulture. Svojim programima učenici škole također sudjeluju na priredbama, svečanostima i manifestacijama u gradu prema pozivu drugih ustanova ili udruga. Naši učenici redovni su sudionici smotri te regionalnih, državnih i međunarodnih natjecanja.
Kako i kada upisati glazbenu školu?
Upis u osnovnu glazbenu školu obavlja se na temelju položene audicije i to za one učenike koji paralelno upisuju III. razred redovite osnovne škole (iznimno II. ili IV. razred), u pravilu u dobi od 8 do 10 godina. Kod upisa novih polaznika na audiciji provjerava se glazbeno pamćenje, ritam i sluh. Mogućnost upisa na pojedini instrument ovisi o broju slobodnih mjesta i ostvarenim bodovima na audiciji. Audicija za upis novih učenika u 1. razred održava se u svibnju ili lipnju svake godine, a ukoliko ostane slobodnih mjesta mogući su dodatni rokovi u kolovozu ili rujnu. Detalji o audiciji budu dostupni na web stranici škole u svibnju.
Što učenike očekuje u osnovnoj glazbenoj školi?
Osnovna glazbena škola ima svoj plan i program rada propisan od Ministarstva znanosti i obrazovanja po kojem učitelji izvode nastavu. Program je prilično zahtjevan i traži od učenika veliki trud i redoviti rad, a od roditelja podršku učeniku. U okviru glazbenoga odgojno-obrazovnog sustava osnovna glazbena škola predstavlja stupanj na kojem se stječu osnove za nastavak glazbenog odgoja i obrazovanja na srednjem i visokom stupnju.
Solfeggio kao teorijski predmet zahtjeva učenje i kod kuće te vježbe ritma i sluha. Osim dva puta tjedno nastave u školi, učenici dobivaju zadaće koje moraju riješiti samostalno kod kuće.
Sviranje instrumenta, osim dva puta tjedno u školi sa nastavnikom, zahtijeva od učenika i svakodnevno vježbanje kod kuće minimalno 30 minuta. Učenici će na svakom satu dobiti zadaće i vježbe koje trebaju do slijedećeg sata izvježbati.
Učenici u 3. razredu dobivaju još jedan predmet: zbor, orkestar ili komornu glazbu gdje se također od učenika očekuje redoviti dolazak dva puta tjedno na sat i pripreme za nastupe, naročito u komornim sastavima za što su potrebne dodatne vježbe kod kuće.
Učenici koji pohađaju nastavu flaute i trube za javne nastupe trebaju klavirsku pratnju pa u dogovoru s predmetnim nastavnikom imaju u rasporedu i korepeticiju.
Što očekuje roditelje?
Dragi roditelji, pripremite se i vi! I vas očekuje jedna obaveza više! Roditelji prvenstveno trebaju djetetu pružati podršku u radu, osigurati mu mjesto i vrijeme za svakodnevnu vježbu instrumenta, uskladiti ostale obaveze sa glazbenom školom ako ih učenik ima (treninge, tečajeve itd.). Uz to, očekujemo od roditelja i da se redovito informiraju, sudjeluju na roditeljskim sastancima, produkcijama i koncertima. Ako je učenik izostao s nastave bilo kojeg predmeta, roditelj je dužan donijeti ispričnicu ili ga osobno ispričati. Poželjno je i da roditelji budu u kontaktu s nastavnikom instrumenta zbog dobivanja povratnih informacija. Roditelji također, ako žele, uvijek mogu doći u školu na nastavu instrumenta kako bi se pobliže upoznali sa radom i zadacima koje učenik dobiva.
Zašto upisati glazbenu školu?
Glazba je veoma važna za razvoj svakog djeteta. Brojni su dokazani pozitivni učinci kod djece koja su pohađala satove glazbenog obrazovanja. Sviranje instrumenta jedna je od najsloženijih motoričkih radnji. Učenje sviranja instrumenta pozitivno utječe na djetetove fizičke i umne sposobnosti te omogućuje razvoj estetskog odnosa prema umjetnosti. Sviranje instrumenta pozitivno utječe na pravilno držanje tijela, koordinaciju ruku i motoriku prstiju, poboljšava sposobnost pažnje i duljinu koncentracije, slušanja, strpljenja itd. Istraživanja su pokazala i da učenici koji su glazbeno obrazovani uspješnije rješavaju matematičke zadatke, bolje pamte, imaju više odgovornosti, kreativniji su, uspješniji su na raznim testovima, imaju općenito bolje kognitivne sposobnosti, bolji uspjeh u osnovnoj školi itd.
Pjevanje i sviranje instrumenta, osobito na javnim nastupima, omogućuje djetetu da doživi uspjeh, što čini veliku ulogu u izgradnji djetetovog samopouzdanja. Nastupi pred publikom uče ga važnim životnim vještinama – svladavanju stresa i pobjeđivanju treme. Vrlo je značajan i doprinos timskog rada u komornim sastavima, zboru ili orkestru za prepoznavanje individualne uloge u grupi (kako bi orkestar zvučao dobro svaki sudionik mora pridonijeti tome). Javni nastupi tako uče djecu kako pobijediti strah i preuzeti rizik što se pokazuje vrlo korisnim vještinama i kasnije u raznim životnim situacijama.
Brojne su dobrobiti glazbenog obrazovanja na razvoj djeteta, a glazbeno je obrazovanje uvijek na ponos onima koji su ga prošli.